SPIS jako organizacja branżowa, zrzeszająca przedstawicieli różnych firm, których działalność może być względem siebie konkurencyjna, działając w zgodzie z unijnym prawem tj. artykułami 101 do 109 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej oraz zgodnie z prawem polskim tj. Ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, gwarantuje i wymaga od swych członków przestrzegania polityk prawa konkurencji obowiązujących w ich rodzimych przedsiębiorstwach, a w szczególności:
• Uczestnicy spotkania mają dostęp i mogą dokonać przeglądu agendy spotkania pod kątem tematów związanych z zagadnieniami prawnokonkurencyjnymi i powinni dbać o to, aby spotkania odbywały się zgodnie z programem.
• Prezentacje i dyskusje powinny być ograniczone do informacji niestanowiących informacji wrażliwej dla konkurencji, informacji publicznie dostępnych, dotyczących problemów branży, a nie konkretnych projektów związanych z klientami lub strategią uczestników spotkania. Jeżeli w trakcie spotkania jakiekolwiek nieodpowiednie tematy zostaną poruszone przez uczestnika/uczestników pozostali uczestnicy powinni natychmiast zażądać zakończenia dyskusji. Jeżeli dyskusja mimo to trwa, pozostali uczestnicy powinni niezwłocznie wyraźnie odmówić dalszej rozmowy i wycofać się z udziału w spotkaniu. Należy upewnić się, że ich sprzeciw i wyjście zostały zarejestrowane w protokole spotkania. Należy pamiętać, że bierna postawa podczas spotkania jest uznawana za milczące przyzwolenie na przyjęte ustalenia.
• Uczestnicy powinni odnieść się do treści wewnętrznych dokumentów celem sprawdzenia czy statystyki bądź inne informacje, które chcą przekazać Stowarzyszeniu lub którejkolwiek jego komisji nie stanowią informacji wrażliwych z punktu widzenia prawa konkurencji. W przypadku, gdy informacje mają taki charakter, uczestnicy powinni uzyskać zgodę na przekazanie informacji od swojego Pełnomocnika ds. Prawa Konkurencji, działającego w ich organizacji.